회화 | I’m a cheap drunk. (나 술에 엄청 약해.)

페이지 정보

관리자 작성일09-01-19 19:12 조회11,251회 댓글0건

본문

I’m a cheap drunk.
(나 술에 엄청 약해.)

Allie : I have to warn you, I’m a cheap drunk. A couple of more of these and you’re gonna be carrying me right out of here.
Noah : Well, you go slow then, I don’t want to have to take advantage of you.
Allie : You wouldn’t dare. I’m a married woman.
Noah : Not yet.

앨리 : 미리 경고하는데, 나 술에 엄청 약해. 한두 병 더 마시면 날 여기서 업고 나가게 될 거야.
노아 : 음, 그렇담 무리하지 마, 덮칠지도 모르니까.
앨리 : 그럴 자신 없을 걸. 난 임자 있는 몸이야.
노아 : 아직은 아니잖아.

[Tip&Tip]
결혼을 앞두고 노아를 찾아온 앨이. 7년 만에 재회한 두 사람은 노아의 집에서 함께 술을 마신다. 이때 앨리는 “I’m a cheap drunk.”라고 말하는데, cheap drunk는 미 속어로 “빨리[쉽게] 취하는 사람’을 의미한다. 참고로 술고래는 ‘heavy drunker’, ‘soaker’, ‘lush’, ‘guzzler’ 등으로 표현한다.

[단어보기]
take advantage of (기회 등을) 이용하다 dare 감히 …하다




  • 페이스북으로 보내기
  • 트위터로 보내기
  • 구글플러스로 보내기
  • 카카오스토리로 보내기
  • 네이버밴드로 보내기

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

영어 공부합시다 목록

Total 245건 5 페이지
영어 공부합시다 목록
  • 기타 기억할만한 영어명언 100문장  
  • 관리자   2009-02-01 12:43:28   15106회     추천    비추천
  • 001. To marry is to halve your rights and double your duties. 결혼을 한다는 것은 당신의 권리를 반감시키고 의무를 배가시키는 것이다. Arthur Schopenhaur(아더 쇼펜하우어)[독일 철학자, 1788-1860] …
  • 기타 콩글리시(Konglish) 표현 정리  
  • 관리자   2009-02-01 12:38:02   20309회     추천    비추천
  • 가스렌지(gas-range) → stove or oven cf. 전자렌지 → microwave oven 개그맨 → comedian 개런티 (guarantee) → performance fee 골든골 → winning goal 골든타임 (golden time) → 오후 …
  • 회화 Bottoms up! (원 샷!)  
  • 관리자   2009-01-19 19:24:25   11534회     추천    비추천
  • Bottoms up!(원 샷!) Hyang-mi: It’ll be smooth sailing after tomorrow! Then over and done with! Our products are going to be a big hit! Oh, we’ll be ra…
  • 회화 Hang in there. (힘내.)  
  • 관리자   2009-01-19 19:23:44   12060회     추천    비추천
  • Hang in there.(힘내.) Suzie: Uh, may I ask, uh, does your ex see Ned at all?Will: Um… she doesn’t see much of him, no.Suzie: How does he cope with that?…
  • 회화 Stop yapping! (거참 말 많네!)  
  • 관리자   2009-01-19 19:19:48   12803회     추천    비추천
  • Stop yapping!(거참 말 많네!) Maid1: Stop yapping! Huh? We’re working here but you just yap, yap, yap. How did you become the queen’s maid?Maid: The queen w…
  • 회화 You’re dumb. (넌 바보야.)  
  • 관리자   2009-01-19 19:13:36   12992회     추천    비추천
  • You’re dumb.(넌 바보야.)Noah : I’m not usually like this, I’m sorry.Allie : Oh, yes, you are.Noah : I could be fun, If you want. Pensive, uhh… smart, supe…
게시물 검색
Donation

Coinbase
Robinhood

광고를 이용해 주시면 싸이트 운영에 도움이 됩니다.
글이 없습니다.
Poll
결과

New Server